El canal és accessible 24×7 a través de les vies següents: telèfon, presencial, adreça de correu electrònic i adreça postal. Les denúncies es poden fer, si així ho desitja, de manera anònima (adreça postal), o si ho preferiu pot incloure les dades de contacte. La informació recopilada a la denúncia serà tractada de forma segura i confidencial.
El responsable del sistema tramita les denúncies rebudes amb diligència i promptitud promovent-ne la comprovació i impulsant les mesures per a la seva resolució, d'acord amb els procediments interns establerts a la Política del canal de denúncies intern.
Per fer una denúncia, accediu al document Formulari de denúncia. La denúncia ha de contenir les dades necessàries per poder iniciar un treball de recerca; explicació dels fets, les dates, etc.. Si es vol es pot adjuntar aquella documentació que ajudi a explicar millor la situació denunciada.
Després de l'enviament de la seva denúncia, el responsable del sistema us informarà de l'estat de la mateixa, fins a la seva resolució, però només en el cas que el denunciant s'hagi identificat. En cas que la denúncia sigui anònima, se seguirà el mateix procediment de recerca i resolució però no es podrà comunicar cap informació al denunciant.